News and Media Releases

Shell nominata fornitore raccomandato di lubrificanti per i motori a Gas GE Jenbacher serie 4 e serie 6

L’olio per i motori a gas Shell Mysella sarà fornito per l’uso nei motori GE Jenbacher 4 e 6 in oltre 80 Paesi in seguito ad un accordo di durata triennale

Su ogni nuovo motore a gas Jenbacher serie 4 e serie 6 sarà apposta un’etichetta con la raccomandazione all’utilizzo dell’olio motore Shell Mysella, il principale marchio Shell di lubrificanti per motori a gas sviluppato per consentire intervalli di cambio olio più lunghi riducendo al minimo l’usura e l’accumulo di depositi. L’accordo tra GE Jenbacher e Shell sarà valido in 80 Paesi, fra cui Argentina, Australia, Brasile, Bangladesh, Cina, Danimarca, Francia, Germania, Ungheria, India, Indonesia, Italia, Paesi Bassi, Pakistan, Russia, Spagna, Turchia, Regno Unito e USA.

“L’accordo rappresenta una pietra miliare per Shell e sancisce il passaggio al livello successivo della nostra collaborazione con GE. Intensificando la cooperazione con GE, infatti, intendiamo offrire agli utilizzatori dei motori a gas Jenbacher la comprovata esperienza - in termini di qualità e servizi - che ci contraddistingue in tutto il mondo. Siamo convinti che, lavorando insieme, tutto sia possibile”, ha dichiarato Richard Jory, Vice President Shell Global Key Accounts.

Shell e GE continueranno a rafforzare la propria collaborazione, mettendo a punto nuove formulazioni per i lubrificanti, per soddisfare le esigenze degli utilizzatori dei motori a gas GE Jenbacher, e ampliando la gamma di modelli motore.

Carlos Lange, Presidente della divisione Distributed Power di GE, ha affermato: “Abbiamo deciso di collaborare con Shell perché riteniamo che la sua tecnologia innovativa sia in grado di ottimizzare le prestazioni dei motori a gas Jenbacher e di offrire soluzioni di lubrificazione vantaggiose per tutti i nostri clienti. Shell possiede una comprovata esperienza nel settore ed ha anche instaurato un rapporto di lunga durata con gli utilizzatori dei motori a gas Jenbacher e con i partner commerciali.

Nota:

L’olio motore Shell Mysella sarà protagonista per il quarto anno consecutivo a Key Energy, il salone internazionale per l’energia e la mobilità sostenibile, che si terrà a Rimini dall’8 all’11 novembre 2016. Presso l’area espositiva Shell sarà possibile approfondire le tematiche legate alle soluzioni sostenibili sviluppate in risposta alla crescente diffusione dei motori a gas e, in particolare, come Shell Mysella possa giocare un ruolo fondamentale nel migliorare le prestazioni, l’affidabilità e l’efficienza dei motori a gas.

Royal Dutch Shell plc

Royal Dutch Shell plc is incorporated in England and Wales, has its headquarters in The Hague and is listed on the London, Amsterdam, and New York stock exchanges.  Shell companies have operations in more than 70 countries and territories with businesses including oil and gas exploration and production; production and marketing of liquefied natural gas and gas to liquids; manufacturing, marketing and shipping of oil products and chemicals and renewable energy projects. For further information, visit www.shell.com

About GE’s Distributed Power business

GE’s Distributed Power business is a leading provider of engines, power equipment and services focused on power generation and gas compression at or near the point of use. Distributed Power offers a diverse product portfolio that includes highly efficient, fuel-flexible, industrial gas engines generating 200 kW to 10 MW each of power for numerous industries globally. In addition, the business provides life cycle support for more than 36,000 gas engines worldwide to help you meet your business challenges and success metrics—anywhere and anytime. Backed by our authorized service providers in more than 170 countries, GE‘s global service network connects with you locally for rapid response to your service needs. GE’s Distributed Power business is headquartered in Jenbach, Austria.

About GE Power

GE Power is a world leader in power generation with deep domain expertise to help customers deliver electricity from a wide spectrum of fuel sources. We are transforming the electricity industry with the digital power plant, the world’s largest and most efficient gas turbine, full balance of plant, upgrade and service solutions as well as our data-leveraging software. Our innovative technologies and digital offerings help make power more affordable, reliable, accessible and sustainable.

For more information, visit the company's website at www.gepower.com. Follow GE Power on Twitter @GE_Power and on LinkedIn at GE Power.

About GE

GE (NYSE: GE) is the world’s Digital Industrial Company, transforming industry with software-defined machines and solutions that are connected, responsive and predictive. GE is organized around a global exchange of knowledge, the "GE Store," through which each business shares and accesses the same technology, markets, structure and intellect. Each invention further fuels innovation and application across our industrial sectors. With people, services, technology and scale, GE delivers better outcomes for customers by speaking the language of industry.www.ge.com